کارکرد جک درب اتوماتیک پارکینگی V2 Moov
آذر ۲۹, ۱۳۹۶
درب ریلی
دی ۲, ۱۳۹۶
نمایش همه

نکاتی درباره راهبند اتوماتیک

همه چیز درباره راهبند اتوماتیک

راهبند اتوماتیک بطور کلی به دو نوع راهبند ستونی و راهبند بازویی تقسیم می شود ؛راهبند اتوماتیک ستونی یا همان راهبند بولادر به دلیل استحکام بالا و داشتن مراحل سخت نصب از قیمت بالایی نیز برخوردار هستند و بیشتر در اماکن نظامی و دولتی که ضریب امنیت بالا مد نظرشان می باشد مورد استفاده قرار می گیرند .

در راهبند اتوماتیک بازویی که یکی از متداول ترین و پر مصرف ترین راهبند اتوماتیک  می باشند ، متناسب با میزان فضای باز شویی که از راهبند اتوماتیک نیاز داریم ( طول بازوی محرک راهبند اتوماتیک ) قدرت موتور داخل راهبند اتوماتیک نیز تغییر می کند که این طول بازشو از ۲ متر تا ۷٫۵ متر متغییر می باشد .

راهبند اتوماتیک اهرمی یا همان راهبند اتوماتیک بازویی به دلیل شکل ساده و کارکرد روانی که دارند از قیمت مناسبی نیز نسبت به راهبند اتوماتیک های ستونی برخوردار هستند که این قیمت بسته به میزان قدرت راهبند و طول بوم بازشونده و یک یا دو تکه بودن بوم و میزان تردد قیمت متفاوتی دارند ؛ اما راهبند اتوماتیک ستونی ( بولادر ) که بیشتر در اماکن با ضریب امنیت بالا و حساس استفاده می شوند و یکی از مطمئن ترین موانع جهت کنترل تردد وسائل نقلیه می باشند ، چرا که بدنه فولادی این راهبند اتوماتیک بصورت ستونی از میله فولاد با روکش استیل در پایه ای فولادی دیگر که بوسیله بتن ریزی در کف مهار شده ، قرار گرفته و در زمان ایجاد هرگونه برخوردی ، این وسیله نقلیه است که بیشترین آسیب را دیده و با ناتوانی در عبور از مسیر ورودی متوقف می گردد ، درحالی که در راهبند اتوماتیک های بازویی ، بازوی محرک بیشتر نقش راهبندی نمایشی را ایجاد می کند و در زمان ایجاد برخورد با راهبند این بازوی راهبند اتوماتیک است که بیشترین آسیب را می بیند .

 

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − پانزده =